جستجو:
شيكه پرس تي وي
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 9207
زمان انتشار: 18 مهر 1390 11:07:00
انشعاب پذیری و گسترده شدن کرمان موتور درست وقتی آغاز شد که در شرق آسیا شرکت کره ای دوو ورشکست و توسط جنرال موتورز آمریکا خریداری شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بعد از دوو انتخاب یک شریک تجاری مناسب برای کرمان موتور به کاری دشوار بدل شد - به نحوی که تاکنون چندین شریک از سراسر دنیا به خصوص چین برگزیده است- به همین جهت شرکت‌های زیر مجموعه این خودروساز کرمانی یکی پس از دیگری فعالیت خود را آغاز کردند.
خودروسازی راین، بم خودرو و مدیران خودرو اولین زیر شاخه های این مجموعه کرمانی بودند که به ترتیب محصولات هیوندای، فولکس واگن و چری را تولید و عرضه می کردند.


در این بین به سادگی می‌توان گفت تاکنون بهترین فعالین از گروه مدیران دیده شده، بم خودرو که در حال حاضر هیچ تولیدی ندارد و خودروسازی راین با یک شریک تجاری تازه در حال ادامه فعالیت است.


بعد از قطع همکاری خودروسازان بم با فولکس واگن این بار نوبت تکرار این اشتباه توسط خودروسازی راین است. راین در حالی به سراغ گریت وال چین رفته که شرکت کره‌ای هیوندای برای کسب بازار ایران به شدت تلاش می‌کند و باید گفت راین با این کار به سادگی خود را از دستیابی به بخش عمده‌ای از بازار محروم کرد و فرصتی دوباره به چینی‌ها داد تا به جولان دهی در این مرز و بوم بپردازند.


خودروسازی راین در انتخاب محصولات گریت وال برای بازار ایران گام محکم و بزرگی برداشته است اما تنوع محصول تنها شرط رقابت در بازار نیست، این محصولات در صورتی قادر به رقابت در بازار خواهند بود که برای آن‌ها قیمت گذاری مناسبی نیز صورت پذیرد.


خودروسازی راین در هشتمین نمایشگاه خودرو یزد با سه محصول گریت‌وال اولین حضور نمایشگاهی خود را با این شریک چینی تجربه کرد که طراحی شکیل و بدور از حاشیه و وسواس برای متفاوت بودن موجب شد تا بازدید و استقبال خوبی را از آن‌ها به عمل آید.


اولین محصولی که از این همکاری وارد بازار ایران خواهد شد مدل سدان Voleex C30است.
این خودرو که در کلاس بندی محصولات در گروه C قرار می‌گیرد به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری میتسوبیشی با تکنولوژی VVT مجهز شده است. این پیشرانه به حجم دقیق 1497 سی‌سی دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ بوده و قادر است حداکثر قدرتی معادل 104 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند.
نهایت گشتاور تولیدی این خودور به 138 نیوتن متر می‌رسد. Voleex C30 در چین با دو نوع گیربکس دستی و CVT عرضه می‌شود که با توجه به قیمت تعیین شده برای آن می توان گفت گونه 5 سرعته دستی برای بازار ایران انتخاب شده است.


نهایت سرعتی که این خودرو قابلیت دستیابی به آن را دارد 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو 5 سرنشین توانایی دریافت استاندارد آلایندگی یورو4 را دارست.Voleex C30 در ترمزهای جلو خود از سیستم دیسکی خنک شونده بهره می برد و در عقب به ترمزهای دیسکی و سیستم EBD مجهز شده، علاوه بر این در هر چهار چرخ از سیستم ABS بهره می‌برد .


از جمله امکانات این خودرو می‌توان به رینگ آلومینیومی، شیشه های برقی، سیستم ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، آینه های جانبی برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت و سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD/CD Player +Mp3 و پورت USB اشاره نمود. این خودرو توانسته عنوان خودرو جمع جور سال 2010 چین را از شبکه تلویزیونی CCTV این کشور دریافت کند.


مسئولان غرفه خودروسازی راین قیمت این خودرو را بین 22 تا24 میلیون تومان و زمان عرضه آن را دو آینده اعلام کرده اند. این خودرو با ورود به بازار رقبایی همچون MVM530، لیفان 620، مگان 1600 و ... را پیش رو خواهد داشت، هر چند که به نظر می‌رسد این خودرو بر مبنای نسل فعلی تویوتا یاریس بنا شده است.

 

6
خوشم آمد
بیان دیدگاه
نظرات بینندگان
|
مهرداد
|
10 آذر 1390 11:05:54
15
1
به نظر میرسد برای رقابت با دیگر خودروهای هم گروه باید با قیمت زیر 20 میلیون عرضه گردد در غیر اینصورت در بازار خودرو ایران حتما شکست خواهد خورد
|
منصور
|
16 بهمن 1390 00:32:10
14
4
نهایتا 19 میلیون می ارزه چرا ؟ چون صاحب اول و آخرش خودتی و افت قیمت زیادی داره .
|
نیما
|
05 اسفند 1390 08:13:15
10
2
سلام خسته نباشید دوستان ببخشید چرا محصولات چینی که فقط شاید چهره جدیدی داشته باشن این قدر از محصولات شرکتهای سایپاوایران خودرو که مثل پول نقد هستن گرانتره
|
شهروندايراني
|
31 اردیبهشت 1391 15:39:37
8
1
به قيمت 25.000.000 تومان نمي ارزد
|
omid
|
13 خرداد 1391 11:46:37
9
1
بیشتر از 15,999.999نمی ارزد
|
رامین
|
01 آبان 1391 00:06:09
3
0
این خودروهای چینی فقط به منظور سودجویی شرکت ها وارد ایران میشود.mvm 315 با تفاوت قیمتی 12میلیون در خود ایران عرضه شد
|
عباسی
|
04 اسفند 1391 19:19:47
5
0
نخریدیم شد 49.000.000 تومان!
|
سروش
|
16 مرداد 1392 16:13:55
1
0
عجب وضعي گير كرديم خدااااا فكر كنم تنها برند معتبر در سطح دنيا كه خودروسازان ايراني به تولي انبوه رسوندن برند فولكس واگن (گل)بود چه افتخاري هم ميكنن با اين خودروهاي چيني نميدونم مردم رو چي فرض كردن بخدا همين عراق كه با شهر من 2ونيم ساعت فاصله داره مردم يه ماشينايي سوار ميشن و اكثرا هم تو شهر ما گذر موقت ميگيرن ميان با اين قيمتايي كه اينا زدن 50 ميليون 60 ميليون!!!!!!!!!!!!!! جاي تعجب و تاسف داره واقعا تو خود سايت فولكس واگن golf gti 2013 رو زده 24000 دلار با اون عظمتششششششششششش مردم كاش عوارض گمرك و ماليات نبود اونوقت ديدني بود چهره هاي عوامل ذيربط و مسئول
|
جواد
|
04 دی 1392 15:01:41
1
0
خدا به همه ما رحم كند ماشين چيني را به قيمت 3-4 ميليون تومان وارد ميكنند و به قيمت 40-50 ميليون تومان به دست مردم ميدهند. مشخص نيست چرا تمامي مسئولان حكومتي و دوليتي و مجلي دست به دست هم داده اند و از خودروساز ها و وارد كنندگان آن بدون قيد و بندي حمايت همه جانبه ميكنند!!!!
|
ور نوس
|
15 اسفند 1392 20:54:26
0
0
نادانی تا به چند عوض اینکه یارانه یا سوبسیت به مردم بابت خرید اتومبیل در نظر بگیرند و قیمت بنزین را به قیمت خرید عمده بین الملی کنند تا هم مردم اتومبیل خوب وسالم برای محیط زیست وبا قیمت مناسب داشته باشند هم بنزین ها را نه بی مورد مصرف و نه اینقدر سرقت سوخت از دم مرزها انجام شود ایا میدانید سرقتی که از دم مرز میکنند مبلغ ان هزار برابر بالا بود قیمت خودرو است مگر چند خودر در روز خریداری از خارج میشود و شما تعرفه های بیرحمانه و غیر اصولی میگیرید اما صف در روز هزار کامیون که سوختی که ایران سه برابر خریده را گروهی خاص به سرقت میبرند بروید و هجوم سرقت سوخت که ایران به یک پنجم هم به مردم نمیدهد
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.
Copyright © 2011 Bazar Khabar. All rights reserved.
طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت