جستجو:
شيكه پرس تي وي
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 53948
زمان انتشار: 26 شهریور 1392 11:26:00
اینجا چه خبر است؟
فروش فراری 8.5 میلیارد تومانی در تهران+سند
گروه خودرو ؛ بازار خبر - صاحبش می‌گوید تنها فراری پلاک شده در ایران است. سوپر اسپرت ناب ایتالیایی که معلوم نیست با کدام امضای طلایی وارد شده، پلاک شده و اکنون برای فروش قیمت‌گذاری هم شده است. این خودرو 8.500.000.000 تومان می‌ارزد.
 
اولین باری که پورشه وارد بازار ایران شد همه به هم می‌گفتند: ببینید خودروهای 500 میلیونی آمدند.
 
بعد از آن مدل‌های لوکس اسپرت ب‌ام‌و راهی ایران شد. مدل‌هایی 600 و حتی 700 میلیون تومانی.
 
سپس شاهد حضور نسخه‌های لوکس مرسدس‌بنز بودیم که تا مرز 800 میلیون هم قیمت‌گذاری می‌شدند.
 
مازراتی که آمد همه‌چیز عوض شد. ورق برگشت. این خودرو برای اولین بار در تاریخ ایران بود که به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شد. بر خلاف تصور فروش مازراتی بیش از پیش‌بینی‌ها شد و واردکننده‌اش را وادار به واردات مدل‌های دیگری کرد.
 
حضور مازراتی در باشگاه 1 میلیاردی‌های خیلی دوام پیدا نکرد. بعد از آن مرسدس‌بنز CL500 و ب‌ام‌و سری 6 گرن‌کوپه نیز عضو این باشگاه شدند.
 
به گزارش بازار خبر ، خرید و فروش این خودروها در شرایطی که مردم با تورم 40 درصد و رشد منفی اقتصادی دست به گریبان بودند، پدیده غیر قابل توجیهی بود. 
 
اما با این حال فروشنده و خریدار مراعات حال عموم مردم را می‌کردند و از سیاست چراغ خاموش بهره می‌بردند.
 
ولی ناگهان
 
چندی است که انگار قبح همه‌چیز ریخته شده است. 
 
دولت ممنوعیت واردات می‌گذارد و تخلف پشت تخلف صورت می‌گیرد. 
 
در فضایی بدون بانی قیمت‌گذاری خودرو، هر کسی باب میل خود محصولش را می‌فروشد.
 
به طرزی باورنکردنی همه اینها در مقابل اتفاق اخیر قابل قبول است؛ فروش یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی در سایت‌های اینترنتی آن هم با قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان.
 
ابتدا تصور می‌شد این یک شوخی است. ولی بعدها با استعلام‌هایی که صورت گرفت معلوم شد داستان حقیقت دارد. این سوپر اسپرت ایتالیایی وارد شده، پلاک شده و اکنون آماده فروش شده است.
 
مانند بسیاری دیگر از اتفاقات خاص، به نظر می‌رسد پشت داستان این خودرو نیز آقایان خاص با مجوزهای خاص و از نهادهای خاص باشند.
 
مالک خودرو به طور حتم می‌بایست عضو ارگان یا جناح خاصی باشد یا اینکه با افرادی که عضو جناح یا ارگان خاصی هستند، رابطه دارد. وگرنه در فضای حساس کنونی تنها با پول نمی‌شود این‌طور جولان داد.
 
وارد کردن یک خودرو این روزها مشکلات خاص خودش را دارد چه برسد به ترخیص چنین مدلی. 
 
فارق از بحث واردات، مهم‌ترین ابهام درباره فراری 458 نحوه شماره‌گذاری رسمی آن است. 
 
بعد از واردات و شماره‌گذاری آخرین علامت سوال دلیل فروش و چگونگی قیمت‌گذاری آن است. تقریباً هیج روش معقولی برای این نوع قیمت‌گذاری به ذهن نمی‌رسد.
 
لطفاً یک نفر به این سوالات جواب دهد
 
به گزارش بازار خبر ، قیمت این خودرو در آن سوی آب‌ها 229 هزار و 825 دلار است. اگر دلار را 3500 تومان نیز در نظر بگیریم چیزی می‌شود معادل 804 میلیون و 380 میلیون تومان. با توجه به تاریخ ترخیص اگر عوارض را 100 درصد نیز محاسبه کنیم قیمت نهایی 1 میلیارد و 608 میلیون تومان می‌شود. 
 
مگر هزینه شماره‌گذاری چقدر می‌شود؟ 
 
مالک چه تصوری از سود 6 میلیارد و 890 میلیون تومانی داشته است؟
 
چرا این خودرو باید 8 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؟
 
آیا این یک کل‌کل به سبک پولدارها و ثرومتمندان است؟
 
آیا این یک شانتاژ خبری است؟ 
 
آیا هنوز مسئولی، ناظری، کمیته‌ای یا مدیری از این قضیه خبردار نشده است؟
 
آیا می‌شود هر خودرویی که دلمان خواست وارد کنیم و هرطور که دلمان خواست رویش قیمت بگذاریم؟
 
آیا صرف اینکه فراری فوق تنها نمونه در ایران است باید 8.5 میلیارد تومان بیارزد؟
 
سوال واقعی آن است که؛ اینجا چه خبر است؟
 
زیر ذره‌بین
 
فراری 458 ایتالیا محصول اسپرتی با یک موتور 4500 سی‌سی هشت سیلندر Vشکل است که قدرت آن 562 اسب‌بخار می‌شود.
 
با جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته می‌تواند صفر تا 100 را در 3.4 ثانیه طی کنید و بعد از آن به سرعت نهایی 325 کیلومتر در ساعت برسد.
 
بد نیست بدانید مصرف سوخت این فراری 13.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
 
فراری 458 در خیابان فرشته به زمین می‌نشیند

 

 

دور دور در جردن

 

در کنار پورشه 911، این عکس در یک سایت خارجی بود

 

تصویر معروف خیابان اعیان‌ نشین

 

تقریبا 10 برابر لندکروز می‌ارزد

 

اولین بار در یک تبلیغ تلویزیونی دیده شد. آن زمان پلاکش واقعی نبود

 

در مسیر ایران

 

منتظر اجازه ترخیص

 

منهای همه بحث‌ها، طراحی‌اش عالی است

 

واقعاً چهره خشنی دارد

 

شاید صاحبش برای خرید روزانه رفته باشد

 

حالا دیگر پورشه پانامرا را در جیب می‌گذارد

 

به نظر یکی از خانه‌های کالیفرنیا می‌آید

 

وقتی فراری پلاک داشته باشی، هرجا بخواهی پارک می‌کنی

 

جوانان برایش چه‌ها که نمی‌کنند

 

دور دو فرمان!

 

اعتراف کنیم دیدنش در خیابان‌های پایتخت اصلاً عادی نیست

 

گردش‌های شبانه

 

قبل از آنکه به صورت رسمی ترخیص شود

 

سند استعلام پلاک خودرو 

 

فروش آن در یک سایت معروف داخلی 

 

قیمت اصلی در سایت‌های خارجی

 

راستی این بنز SLS هم با چنین روندی مجوز پلاک شدن گرفته بود

57
خوشم آمد
بیان دیدگاه
نظرات بینندگان
|
ناشناس
|
26 شهریور 1392 12:19:43
96
2
دمتون گرم بابا اینجا ایران است وقتی دست ملت فرقون 17 میلیونی میدین نتیجش میشه همین
|
مهرداد
|
26 شهریور 1392 14:12:15
44
7
این از بدبختیه ما ایرانیها هست که با دیدن این ماشین دهنمون باز میمونه از تعجب.20 سال پیش هم که دوو اسپرو و ماشینای خارجی دیگه وارد شد از بس ملت یک عمر رنو و پیکان و ماشینای قدیمی سوار شده بودن از دیدن اونا تعجب میکردن.چیزی هم که هست ذات این دنیا اینه که هر کسی زور بیشتری داره برنده هست و حق با اونه حالا زور از هر نوعی که حساب کنی.
|
اکبر
|
26 شهریور 1392 14:44:24
57
1
اینا همونایی هستن که رو هر پراید 15 میلیونی 10 میلیون سود میکنن سالی فلان قدرم تولید میکنن میدن دست مردم که بکشنشون بعد واسه خودشون ماشینی میخرن که سوپر استارای هالیوود هم ارزوشو دارن!!(بعدن میگن اختلاف طبقاتی هم اصلا معنای خارجی نداره!!!!!)
|
ناشناس
|
26 شهریور 1392 16:29:31
58
2
هی وای ما دنبال خونه میگردیم کله زندگیمونو بدیم یه آپارتمان 80متری نمیشه اون وقت 8میلیارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
رضا
|
26 شهریور 1392 21:29:53
24
1
پس ما هم اکنون در قرن کالسکه زندگی می کنیم و هنوز به انقلاب صنعتی نرسیده ایم و شاید 150 تا 200 سال عقب تر هستیم و هرچی جلو تر بریم این فاصله نه تنها کم نمیشه بلکه اختلاف رو به افزایش است درست مثل فاصله طبقاتی ولیکن با این تفاوت که در اینجا فاصله بین مردم نیست بلکه بین کشورها می باشد .
|
ناشناس
|
27 شهریور 1392 09:43:41
33
2
خوبيش اينه معني شعارهاي انقلابي و عدل علوي رو با چشم داريم ميبينيم و اين مايه مباهات براي ملت مسلمان ماست ،همه چي آرومه..........
|
ممدعوازی
|
27 شهریور 1392 12:14:19
21
12
تو آبادان که منطقه آزاده همچی دیدیم الا این باقلوارو شاعر در وصف حال ما میگه ماهمون بدبختی بودیم که هستیم آغاجون تو دعامون بکن اجابت هفته دیگه توهمین سایت عکس تصادف شده ای که جلوچنبرو دلو روده ی این ماشینه در اومده باشه رو ببینی رو بزنن بزن لایکو آبادانیاش صلوااااااااااااااااااااااااااااااات
|
مسعود
|
27 شهریور 1392 14:24:43
21
2
روزی که واسه اولین بار پیکان وارد ایران شد خدابیامرز محمد رضا پهلوی گفت امیدوارم روزی برسه که همه ایرانیا بتونن پیکان رو بخرند. آقا ایشالا ما هم یه روزی از اینا سوار میشیم(منظور از ما 10 نسل بعد از ما هست)
|
محمد ابراهیم شهر شهید همت
|
28 شهریور 1392 09:52:21
37
1
اخی چه زن و بچه های که شبها گرسنه میخوابند ان وقت اینهارو باش . چه دختر پسرهای که با 8ملیون پول رازیند جور بشه تا ازدواج کنند ان وقت ایناروباش.یه بچه 12ساله باباش پول عملشو نداره بده مثل شمع داره اب میشه ان وقت اینها روباش .اااااااااااای خداااااااااااااااااااا به اینها بشتر بده هوای فقیر بیچارها رو هم داشته باش
|
احمد علي
|
29 شهریور 1392 11:13:46
30
2
اين خبر ها را در سايت هاي مسولين بيندازيد چون براي ما مردم غير از غصه خوردن چيزي از دستمان ساخته نيست
|
نسیم
|
30 شهریور 1392 12:15:08
18
3
واااااااااااااااااااااااااااااااااااای چه باحاله دم هرکی آورده گرم یک سوال! این پولدارا چطوری پولدار میشن؟منظورم از این پولدارهای یک میلیارد تومان (در ماه) به بالاستا بعدشم ما که نداریم بخریم بد نیست از نزدیک ببینیم فراری چه شکلیه
|
احسان
|
30 شهریور 1392 17:59:40
14
3
برای من هزم این خیلی سخته منی که برای 10میلیون پول پیش خونه مونده ام 8.5میلیارد تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط پول ماشین
|
سیاوش
|
31 شهریور 1392 12:27:56
9
9
عکساش که خیلی باحال بود .. یکم شبیه پراید 131 مدل 92 منه!!!!! با این تفاوت که رنگ ماشین من سفیده... چی داداش ؟؟؟؟ سفیده . دم همه ی پراید دارا گرم. چرخشم نمیدم به این یارو اسب سوار.
|
ممد
|
04 مهر 1392 22:06:25
13
9
فقط پیکان وانت 92 12میلیونی خودم.چیه اینا سوار میشن
|
میثم
|
07 مهر 1392 21:52:50
5
9
لطفا یه سری فیلم هم ازین عروسک ایتالیایی بزارید خیلی ممنون
|
shahin
|
13 مهر 1392 05:26:34
18
1
به دلیل طلب از یک نفر بازاری در سال 62 با اجبار یک بنز دست سوم 230 برداشتم . همیشه و هر شب گشت نیروی انتظامی به این ماشین ایست داده و کلی من و زن بچههایم اذیت شدیم .اشتباه نکنید پورشه نبود بنز معمولی با رنگ زرد. بیشتر وقت ها از من که تازه صاحب ماشین شده بودم سئوال میکردند چکاره هستی و از کجا پول اوردی و داستان های دیگر که همه میدانیم پس از انقلاب چه خبر بود . حال سئوال این جاست که ایا اینقدر تبعیض و تغیر در مملکت ما دل خیلی ها را به درد نمیاورد . این است عدل اسلامی ناب محمدی .
|
alireza
|
20 مهر 1392 15:12:30
12
1
تو این ایران باید2چیزداشته باشی وگرنه کارت پیش نمیره:1-پول 2-پارتی!!!!!! این یارو هم که هر2چیزشو داشته یعنی هم پول داشته که خریدتش وهم پارتی که تونسته پلاکش کنه >>>>>> والا به ما که میرسه هر 2چیزش میپره اینم از بدشاسیمونه!!!!!!!!!!
|
مهدی
|
21 مهر 1392 01:10:20
10
0
ای بابا !!!!!!
|
رضا
|
22 مهر 1392 00:32:50
4
2
به نظرمن ایراد از اقتصاد بیمار ایرانه.تا این حد که چنین افرادی به خودشون جرآت میدن اینهمه صفر جلوی قیمتای ماشیناشون بذارن.راجع به واردات چنین خودروهایی که واقعا حرفی نزنیم سنگینتریم
|
پرویز
|
22 مهر 1392 23:37:51
13
1
هو ولک صاحبش کارت سوخت ازکجا می آره؟
|
alireza
|
25 مهر 1392 23:12:05
9
1
من که از عکس لذت میبرم .. خدا به همه ما از این ماشینا بده. قیمتش خارج از کشور 1.5 میلییارده
|
ناشناس
|
27 مهر 1392 15:51:34
5
1
اون تصویری که ماله تبلیغات چی توز بود توایران نبود بلکه تو دبی بود وپلاک ان بابقیه فرق می کنه واین پلاک برای یک پرشیا است نه فراری.
|
ایمان
|
29 مهر 1392 11:38:03
5
2
علی جون نوش جونت داداش....
|
behnam
|
19 دی 1392 15:16:48
0
0
دمش گرم هرکی اورده.دوستان که هی میگن چرا این ماشینو اوردن واااای؟؟؟. خوب همینه نتیجه اش دیگه با این ماشین دهنشون باز میمونه اما وقتی چند تا ازین ها بیاد برا مردم عادی میشه و قیمتش هم میاد پایین شاید کسای دیگه هم بتونن بخرن راستی بقیه کشور ها هم مسخره مون نمیکنن
|
تنها
|
28 بهمن 1392 19:49:42
4
2
كي گفته تنها فراري پلاك شده در ايرانه . اصلا صحت نداره . من براي حرفم سند دارم
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.