جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 42619
زمان انتشار: 19 اسفند 1391 12:27:00

هاچ‌بک جدید سایپا لو رفت+تصاویر

به نظر می‌رسد پروژه «تیبای هاچ‌بک» آخرین مراحل تحقیق و بررسی خود را تا پیش از عرضه به بازار پشت سرمی‌گذارد. تصاویری در دست است که یک نسخه رنگ‌شده نهایی را نمایش می‌دهد.
هاچ‌بک جدید سایپا لو رفت+تصاویر

گروه خودرو؛ بازار خبر - چندی پیش شایعاتی درباره عرضه رانای هاچ‌بک قوت گرفت. محصولی که از سوی کارشناسان نسخه ایرانی پژو 206 معرفی شده است. از آنجایی که تیبا در کلاس رانا قرار می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شد که به زودی اقدامی از سوی سایپایی‌ها صورت بگیرد که البته اینطور هم شد. تیبای هاچ‌بک نام پروژه‌‌ای بود که اطلاعات روشنی از آن به خارج درز نکرده بود.


آذرماه سال جاری قضیه رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت و قائم مقام این شرکت هم‌زمان با معرفی نسخه پیکاپ (وانت) پراید، خبرهایی از تیبای هاچ‌بک را نیز ارائه کرد. طبق گفته‌های ناصر آقامحمدی  تیبا هاچ بک دارای استانداردهای یورو4 بوده و در زمینه هایی از قبیل طراحی ظاهری، کیفیت، سازگاری با محیط زیست و ایمنی، آزمون ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و پیش بینی های کارشناسی بیان گر استقبال گسترده از این خودرو در زمان عرضه است.


در دی ماه بود که یک تصویر پنهانی از یک سازه جدید در خط تولید سایپا منتشر شد. این تصویر، اسکلت فلزی بدون رنگی را به نمایش می‌گذاشت که با گفته‌های پیشین سایپایی‌ها هم‌خوانی داشت.
سرانجام تصویر نهایی این محصول در حالی که مدیران این شرکت مصرانه برای محرمانه ماندن پروژه تلاش می‌کردند، همه‌چیز را برملا کرد.


پس از معرفی تبیا به عنوان دومین خودروی ملی، مصرف‌کننده ایرانی که با محصولات سایپا برای سال‌ها آشنا بود، این خودرو را چیزی بین ریو و پراید معرفی می‌کرد. اما آیا تیبا هاچ‌بک که با کد «سایپا 211»  شناخته می‌شود نیز چیزی بین هاچ‌بک 111 و ریو است؟


اساساً حذف کردن قسمت مهمی چون صندوق عقب، تبعات مهندسی بسیاری را در پی دارد. کاهش وزن خودرو و تغییر محل گرانی‌گاه (مرکز ثقل) خودرو می‌تواند روی کیفیت سواری آن تاثیرگذار باشد.

 

عکسی که نسخه نهایی سایپا 211 را نشان می‌دهد

 

عکس دیگر البته قدری باکیفیت‌تر

 

تصویری تاییدنشده از تیبای هاچ‌بک

 

سازه شاسی بدون رنگ این خودرو

 

اسکلت‌هایی رها شده

 

شباعت عجیبی بین چراغ‌های Seat Cupra و سایپا 211 نمی‌بینید؟

35
خوشم آمد
نظرات بینندگان
|
میلاد
|
19 اسفند 1391 21:47:40
86
18
این جانور دیه چیه همینو کم داشتیم حتما قیمتش 40میلیونه
|
ناشناس
|
20 اسفند 1391 09:51:25
54
18
بیچاره مردم !!!!!!!!
|
غلامعباس
|
20 اسفند 1391 19:17:30
44
15
خداکنه قیمتش آسمانی نباشه
|
كوروش سرمست
|
20 اسفند 1391 21:15:11
49
14
تسليت عرض مي كنم به مردم ايران
|
ناشناس
|
20 اسفند 1391 22:50:49
37
14
تولید ملی ماشینی غیر استاندارد خدا رحم کنه به مردم بیچاره که سوار این ماشینهای غیراستاندارد میشن
|
احمد
|
21 اسفند 1391 00:28:55
37
13
بیخیال شو بابا دوچرخه رو بچسب
|
ناشناس
|
21 اسفند 1391 00:42:14
26
9
به زور می خواید به یک ماشینی بچسبونید که بگید کپیه در هر صورت از صندوق دارش قابل تحمل تره لااقل اگزوزش و فریم لاستیک زاپاسش از زیر ماشین پیدا نیست قیمتش هم 2 میلیون از صندوقدار بیشتره
|
ناشناس
|
21 اسفند 1391 01:10:50
24
29
زیباست . امیدوارم قیمتش هم مناسب باشد .
|
امیر
|
23 اسفند 1391 20:40:08
34
23
سلام اونایی که از تیبا ایراد میگیرن آیا یه بار نشستن پشتش؟ من خودم تیبا دارم تبلیغ نمیکنم واقعیت رو میگم هم پراید داشتم هم پژو درسته بعضی قطعاتش مال پراید و ریو هست ولی خیلی با پراید و ریو فرق داره شتابش فوق العادس چون 1000 کیلو بیشتر نیست موتورش 1500 هستش من پشت 206 تیپ 2 نشستم از لحاظ سرعت میگیرتش 190 تا باهاش رفتم هنوز جا داشت ما داریم 40 میلیون واسه 206 میدیم به اکثر 206 ها نگاه کنید همشون لامپ جلوشون سوخته قطعاتشون فوق العاده گرون هست فقط طراحیش خوشگله 19 میلیون تیبا بخریم 10 تومن خرجش کنیم هیولا میشه تو رو خدا انقدر بی انصاف نباشیم بیایم ماشینه گرون نخریم 206 رو تحریم کنیم تا بشه 15 میلیون دوباره تیبا هم قیمتش 11 میلیون بیشتر نیست وای من دارم دق میکنم آخه این ماشینا چی دارن انقدر پول میدیم؟ نخرین تو رو خدا نخرین بذارین بپوسه :(((((
|
محمد جواد
|
02 فروردین 1392 13:36:30
21
20
اااا چه چقدر ضایعست دوچرخه من از این خوشگل تره واقعا گندشو در آوردن طراحی نکنید آقا همون پرایدو بزن بره اه اه اه
|
دانیل قشقایی
|
31 فروردین 1392 18:58:09
12
9
باعرض سلام به کلیه کسانی که نظرات شون رامطرح کردند.این محصول جدیدسایبابرخلاف حرف دوستان خیلی هم خوبه مخصوصا صندوقش که واقعا قشنگه واز قبلی خیلی بهتره ولی شایدقیمتش یه کم بالا باشه اماباهمه این حرفها میتونه جای 206روبگیره.
|
میلاد
|
11 اردیبهشت 1392 11:25:37
6
8
ادمین تو یه ... هستی چرا نظر منو نذاشتی ترسیدی از سود ماهیانه سایپات کم شه
|
حمید
|
12 اردیبهشت 1392 13:09:43
3
12
انگار از پشت کامیون بهش زده !!! خلاقیت که زوری نمیشه.
|
علی
|
27 مرداد 1392 22:17:59
6
4
به دوست عزیزم که میگه چرا206میخرین میخوام بگم 206کجا زشت ایرانی کجا .موتور206چندنوعه ممکنه بتونه تیپ دو 206را به زور بگیره عمرا بتونه تیپ پنج وشیشه حریف بشه.دومین اینکه 206تمام کشورهای اروپایی قبولش دارند اما تیبا را خود ایران هم بهش استاندارد ملی نداده وقتی رویانیان اومد ازش رونمایی کنه گفت این دیگه چیه (منطور آبرومون رفت)نکته سوم شما برین تیبا را باسرغت40تا به دیوار بزنین تا صنوق عقب جمع میشه همان206که میگی چرا میخرین را با همان سرعت بزن به دیوار ببین چی مشه این را از خودم نمیگن یه بار یه 206زده بود به یه پیکان پیکان تا صندلی قبش جمع شده بود اما206فقط کاپوتش یه کم خم شده بود نکته های بیشتری هست که بگم ولی تا هین جا بسه دیگه آبرومون نره وخواهشا کسی ازاین گاری ایرانی دفاع نکنه حتی اگه موتور بنز روش ببند چون استاندارد نیست خریدش =خودکشی
|
لیلا
|
01 شهریور 1392 01:31:59
4
2
آخه چقدر بی تعصبید شماها مگه چه شه؟ ظاهرش که خوبه سواریش رو هم از کجا میدونید سوارش شدین؟
|
رضا6043
|
06 مهر 1392 10:58:18
1
4
ایول قشنگه مگه قراره همیشه تصادف کنی که میگی ایمنی نداره مگه چشه لاقل تیپ که داره کسایی که دنبال ایمنی میگردن برن رانندگی شونودرست کنن فقط اگه قیمتش xxlنباشهok
|
ali
|
09 آبان 1392 00:46:28
4
4
قاتل جدید در راه است
|
مم
|
20 آذر 1392 16:32:11
6
1
باور کنین اگه به به جای دشمنی با اسرائیل به هرکدومشون یه پراید یا تیبا میدادن تا حالا نسلشون منقرض میشد
|
محمد
|
25 دی 1392 13:39:36
4
1
ما از خدا مونه شباعت عجیبی بین چراغ‌های Seat Cupra و سایپا 211 باشه . ولی حیف که نیست.
|
ساسان
|
09 فروردین 1393 15:07:18
1
0
حالا ببین چقدر خرج طراحی این جانور شده لابد چند میلیارد به یه شرکت خارجی دادین تا براتون طراحیش کردن
|
مصطفی
|
28 فروردین 1393 14:19:21
2
0
واقعا خندیدم
|
holyshor
|
01 اردیبهشت 1393 20:22:09
5
0
این همون تیباست اما عقبشو عوض کردن
|
شاهدخت
|
22 اردیبهشت 1393 12:06:52
2
0
این ماشین کاپرا رو 20میلیون بگذارید. چرا؟ اولاً اگر سایپا اونو تولید کرده که حتما باید این قیمت باشه. دوما در برابر پراید 7 - 8 میلیونی که قلابی گذاشتن 18 - 19 میلیون کمی بهتره. سوما باید یه بار بشینی تا ببینی چیه. حالا این تیبا 2 که پیش فروش داشته هنوز ارائه نشده افتادن به جون کاپرا؟؟!!!
|
نیما
|
23 شهریور 1393 16:39:39
0
0
بدک نیست اما میتونه زیبا تر هم بشه اگه خطرهای عقبش کشیده تر بود زیبا تر نمیشد
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.