جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 38563
زمان انتشار: 11 دی 1391 23:17:00

تجربه رانندگی با وانت جديد سایپا +عکس

به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم می‌رسد.
تجربه رانندگی با وانت جديد سایپا +عکس

گروه خودرو ؛ بازار خبر _ وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از نظر حجمی زیاد نبوده و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب‌بخار است.

گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

چراغ‌های این خودرو در عقب كاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تجربه راندن

پیکاپ‌ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین نمی‌توان همه نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها را از آن انتظار داشت چرا که این وانت یک وانت کوچک و دیفرانسیل جلو است. نمونه پیکاپ آن نیز به صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود.

از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است. 

وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

گزارش دنياي خودرو در خصوص اين خودرو مي افزايد : اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده  اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.


ظرفیت

به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم می‌رسد.

وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.

قيمت

این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. بازاری که این روزها تنوع پیکاپ‌های آن زیاد بوده و رقابت در آن کار ساده‌ای نیست .

 

48
خوشم آمد
نظرات بینندگان
|
ناشناس
|
12 دی 1391 12:12:57
38
42
خدايش قشنگه مسخره نكنيد
|
ل
|
12 دی 1391 13:44:42
21
35
كاش دو كابين بود
|
ناشناس
|
12 دی 1391 14:03:13
45
10
"ل" جان....دقت كردي اگه دو كابين ميشد اونوقت كجاش بار ميزدند؟
|
سعيد
|
12 دی 1391 14:16:18
29
23
شما فكر ميكنيد پيكان وانت با اونهمه مصرف و گنده بودن و پر استهلاك بودنش چقدر توان داشت؟من خودم توي پيكان وانت سالم نزديك به نو 600 كيلو بار زدم اولين سربالايي داشت جونش در ميومد. اگه سايپا 151 امكانات سواري پرايد رو براي راننده فراهم كرده باشه و با توجه به اينكه وانتهاي شخصي جمع و جور توي كشور توليد نميشه مطمئن باشيد كه يك طرح اقتصادي موفق خواهد شد
|
الناز
|
12 دی 1391 17:54:55
35
9
ظرفیتش بالاست بدرد کار ما نمیخورد
|
ناشناس
|
12 دی 1391 18:24:51
11
30
خوبه
|
علی
|
12 دی 1391 18:37:18
7
14
به نظر من اگه قیمتش در حد وانت پیکان باشه خیلی زود جای اونو میگیره تا چند سال قبل که وانت مزدا1000 زیادی تو کشور وجود داشت بیشترین کاسبی رو از نظر بردن بارهای سبک تا نیمه سنگین راننده های اونا داشتن
|
ناشناس
|
12 دی 1391 19:00:43
39
3
ماشین مرگ در مدل دیگر
|
ناشناس
|
12 دی 1391 19:05:56
32
3
بدنه از ورق حلب روغنه افغانی ها هم این وهم وانت پیکان ایرانی که سالهاست جان مردم می گیرند وجنایت می کنند سوار نمی شوند اگر اینها اجازه می دادند شرکت تویوتا تو ایران مونتازمی شد شاهد 3الی 4 درصد مرگ میر وانت بارها می شدیم ایران خودرو سایپا سالهاست جنایت می کنند اما کسی نیست محاکمه کند
|
مهرداد
|
12 دی 1391 19:29:34
23
5
برای وانت زیبایی زیاد ملاک نیست بیشتر استحکام و قدرت ملاک هست که این خودرو ندارد .
|
ب
|
12 دی 1391 22:12:48
18
4
به نظرم بهتربوداز یه طراحی جدیدترواسهاین ماشین استفاده میکردید این ماشین هیچ وقت نمیتونه یه ماشین ایده ال باشه...
|
اکبر
|
13 دی 1391 00:19:56
20
2
چرا روز به روز ماشین ها را ضعیف تر می سازید
|
مصطفي
|
13 دی 1391 08:31:56
25
6
فوق العاده مسخره ست
|
احسان
|
13 دی 1391 09:00:52
21
2
فکرشو بکن اگه تو خیابون منتظر تاکسی بودی برای خودرو عبوری دست بلند کردی و دیدی رانندش از دور داره بهت میخنده بدون از ایناس :)
|
v.y
|
13 دی 1391 17:22:36
19
7
از ایران توقع بیشتر ی نیست که خواسته باشه زحمت بکشه یه طرح جدید بده،همون پرایده زحمت کشیدن.
|
رضا
|
13 دی 1391 22:59:44
15
3
حالا قیمت چنده؟
|
mersad
|
13 دی 1391 23:40:42
19
3
با سلام با وجود دیفرانسیل جلو بودن چطور میخواد بار حمل کنه . در حالی که وقتی بار میزنه جلوش میاد بالا.
|
ناشناس
|
14 دی 1391 02:14:24
14
5
جون میده واس اسپرت.بخوابونیش جیگری میشه واس خودش
|
ناشناس
|
14 دی 1391 11:58:57
12
3
ریختش از پیکان که بهتره ولی نه جای بار دوروس تو حسابی داره نه میتونه بار چندانی بکشه مزایای چندانی نداره کولرشم که چه عرض کنم رو پیکان خودمم الان کولر نصب کردم، کوچیکتر از پیکان حالا بگذریم ما که تا حالا سوار یه وانت حسابی نشدیم اینم روش . . . حالا قیمتش چند؟؟؟؟؟؟؟؟
|
عابد
|
14 دی 1391 16:31:43
13
2
یاد ژیان وانت بار قدیم میفتیم
|
زمان
|
14 دی 1391 16:38:14
14
2
این توهین به شعورخریداره خدایش زشته وگرنه هرچی فحش بلدم مینوشتم
|
mahshid
|
14 دی 1391 18:36:46
22
2
مرگ حقه.ماشيناي سايپا فقط وسيلن...
|
رویا
|
16 دی 1391 04:15:03
14
2
وای این احسان چقد بامزه اس تو چه فکراییه ! مردم ازخنده!!!! ولی خداییش فکر کنم قشر جوون پسرای پراید دوست ازین مدل واسه اسپرت کردنش خوششون بیادها!!! آخه اگهدقت کنین از نیم رخ خیلی شبیه ماشینای دو دره ی سر بازه.... !!!!!
|
ناشناس
|
16 دی 1391 09:35:47
19
1
شما بجز پرايد طرح ديگري به ذهن الكنتون نمي رسه كره جنوبي چي توليد ميكنه سايپا چي خجالت بكشيد و دست از صنعت كشور برداريد
|
امیر
|
16 دی 1391 17:19:06
9
4
با این وضعیت تحریم این ماشینا هفت سرتون زیاده با کره جنوبی مقایسه نکن تو همینشم موندن
|
yes
|
19 دی 1391 14:08:55
10
4
انگار این ماشینو یجا دیدم
|
ناشناس
|
20 دی 1391 14:06:15
6
11
حداقل از پیکان وانت بهتره
|
ابراهیم
|
21 دی 1391 12:51:45
11
2
وق العاده هستش ، آدم یاد وانت بارهای GM ی افته ....
|
ahmad jj
|
23 دی 1391 22:06:24
8
2
بیشتر به درد پرواز کردن میخوره تا بار
|
سعيد
|
26 دی 1391 14:30:17
11
0
اگه يه كمي شاسيش رو بلندتر ميكردن بد نبود. مگه ما اندازه چيني ها نيستيم؟
|
عرفان
|
26 دی 1391 21:51:27
11
2
ماشین مش مندلی نه بوغ داره نه صندلی صندلیهاش فنر داره نشستنش خطر داره… از همون موقع داشتن ذهنمونو برای خرید پراید اماده میکردن
|
ناشناس
|
09 بهمن 1391 06:16:18
11
0
اسبش کو؟
|
جواد جمالی
|
21 بهمن 1391 14:32:36
18
0
دارم به ایرانی بودن خودم میبالم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
حجت
|
08 اسفند 1391 20:37:52
14
1
چقدر بديم ماشين طراحي نكنين و نسازين
|
پراید قدیمی
|
20 اسفند 1391 23:10:55
7
1
من قبول دارم بجای من بیاد من خسته شدم
|
سجاد
|
25 اسفند 1391 16:23:29
9
0
بابا هر چی باشه از سه چرخه ها بهتره . برا پیتزا فروشیا و رستورانا جهت بردن سفارش غذا مناسبه. اینم یه پیشرفته که شرکت سایپا کرده تأمل داشته باشید مدتی دیگه یه پراید با قدرت و ایمنی بالا حتما میاره تو بازار حتما ولی کی خدا داند و خودشون تا تلف شدن کل ملت بدبخت ایران
|
حمزه مزرعه
|
02 فروردین 1392 13:48:41
3
2
بسیار ماشین قشنگ وجذابی هست ولی زیاد از قدرت وبدنه ی پراید تعریف نمیکنند
|
ناشناس
|
08 اردیبهشت 1392 20:27:12
7
2
بذار بیاد ملت ببین چیکارش می تونن بکنن ، جای هیچ ماشینیو نمی گیره ، کاربرد خودشو داره
|
ناشناس
|
04 مرداد 1392 14:08:42
6
0
سلام تا کی تحقیر چرا.... واقعا نشون دادیم از دنیا 100سال غقبیم حقموت خودروهای چینی است.خدا به فریاد برسه
|
ارشیا
|
19 مرداد 1392 17:47:36
4
0
واقعا که نیسان باتمام قدرتشنمیتواند ببرد آن وقت پرایدمیتواند
|
آقا رضا خان
|
21 شهریور 1392 22:16:22
7
0
خدایش خیلی با حاله آدم رو یاده برزخ میندازه
|
یاران
|
22 مهر 1392 07:52:23
4
0
سایپا جنایتکار
|
حامد
|
01 آذر 1392 18:10:17
2
0
خیلی خوب دنده کمکیش کجاه
|
دختر انسان دوست
|
01 دی 1392 12:18:44
6
1
دوستان واتت پیگان ده ها برابر بدنه آهنی و محکمتر و مقاومتری داره موتورش هم قدرتمند تره به جای من به جای توقف تولید پیکان باید تولید پراید متوقف می شد!پیکان با تمام نازیبائیهاش امن تر بود و هست حتس از خیلی از ماشین های امروزی بدنهی بسیار خوبی دارد در تصادفات پیکان رو دست کم نگیرید آن هم وانت پیکان زیبایی در ایران برای بارکش مفهومی ندارد!
|
abbass ali
|
20 فروردین 1393 14:03:49
2
0
تو رو به هر کس که میپرستی تبلیغ این را نکنید چه برسد به وانت پراید
|
بهزاد
|
29 شهریور 1393 14:49:09
1
0
افقانستان با سه تومن این آشغال را نخرید بعد دارن به مردم روشن فکر ایران 20 تومن میفروشند!!!! البته خدا خیرشون بده که باعث شدن رشد جمعیت کنترل بشه !!!
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.
Copyright © 2011 Bazar Khabar. All rights reserved.
طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت