جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر: 33953
زمان انتشار: 19 مهر 1391 12:00:00

نگاهی به بازار خودروهای کارکرده زیر 10 میلیون

يعني فكر مي‌كنيد نمي‌شود؟ حق هم داريد باور نكنيد. وقتي پرايد، ارزان‌ترين خودروي كشور 12 ميليون تومان باشد، نبايد هم قبول كنيد. اما در اين گزارش به شما چند پيشنهاد 10 ميليوني مي‌دهيم.
نگاهی به بازار خودروهای کارکرده زیر 10 میلیون

ماني حدادی ؛ بازار خبر ـ آنها كه به اصطلاح اين‌كاره‌اند خوب مي‌دانند چگونه پولشان را خرج كنند. خيلي‌ها ترجيح مي‌دهند به جاي اينكه يك خودروي صفر بي‌كيفيت بخرند، دست روي يك مدل بالاتر اما دست دوم بگذارند.


اما انتخاب يك خودروي كاركرده براي خودش بايدها و نبايدهايي دارد. تجربه نشان داده سليقه‌ ايراني‌ها بيشتر به سمت و سوي يك محصول تميز است. منظور اين است كه ما اغلب در اولويت اول خودمان به رنگ ندشتن بدنه، تميزي كابين و سالم بودن صندلي‌ها توجه مي‌كنيم. بعد از اين بررسي‌هاست كه مي‌رويم سراغ مسائل فني.
آنچه در ادامه خواهيد خواند گلچيني است از خودروهاي زير 10 ميليون تومان. اما يادتان باشد اين اعداد و ارقام كاملاً سليقه‌اي و متاثر از ده‌ها عامل است.

پژو 405 نقره‌اي مدل 84  - 9 ميليون و 500 هزار تومان


يادتان باشد بيمه اين 405ها را خوب چك كنيد. تودوزي‌هايشان را هم همينطور. ديسك و صفحه‌هايش خيلي زود تمام مي‌شوند. مدل‌هاي 84 با موتور فرانسوي‌ هستند. پس بد نيست قبل از پرداخت پول، آن را به يك تعميركار نشان دهيد.


پراید هاچ‌بک مشكي روغني کره‌ای مدل 74 – 4 ميليون و 500 هزار تومان


اگر سالم باشد از هاچ‌بك‌ها جديد هم باكيفيت‌تر است. ولي قدرتش كمتر و مصرفش بيشتر از جديدهاست. هاچ‌بك‌ها را اغلب جوانان مي‌خرند. مي‌خرند و با سرعت مي‌تازند. همين امر دو نكته دارد. اگر خوب راه مي‌رود پس سالم است ولي اگر خيلي خوب راه رفته باشد استهلاك قطعاتش نيز بالا رفته است. مدل‌هايي كه با رنگ روغني هستند خيلي زود چرك را نشان مي‌دهند مخصوصاً كه مشكي هم باشد. پولوس‌ها و جلوبندي اين هاچ‌بك را در نظر داشته باشيد.


پراید صندوقدار سبز مدل 89 دوگانه سوز CNG – 7 ميليون و 800 هزار تومان


اين دوگانه‌سوزها را مراقب باشيد. خيلي زود به خرج مي‌افتند. از فروشنده معاينه فني‌اش را بخواهيد. كاركرد موتورشان را جايي نشان دهيد. گول بيمه درازمدتش را نخوريد. رنگ‌شدگي بدنه آن هم سبز، خيلي تابلو خودش را نشان مي‌دهد.


وانت پیکان مدل ۸۸ دوگانه‌سوز سفيد – 6 ميليون و 500 هزار تومان


در جريان باشيد آنها كه اهل خريد و فروش وانت هستند از يك اصطلاح رايج استفاده مي‌كنند؛ بار نخورده. يعني روي محفظه عقبش‌اش باري قرار نگرفته. شما زرنگ باشيد. اصلاً اين حرف را باور نكنيد. ولي از طرفي نگران هم نباشيد. اين خودروها مخصوص كار طراحي شده‌اند. يادتان باشد وانت پيكان دوگانه‌سوز خيلي جان كارهاي سنگين را ندارد. اگر روي محفظه‌ بار ورق گالوانيزه باشد،‌ چه بهتر.


پرايد 141 مدل 90 نقره‌اي SX – 8 ميليون و 500 هزار تومان


مي‌دانيد كه پرايدهاي 141 هيچ تفاوتي از نظر فني با بقيه مدل‌ها ندارند. بزرگ‌ترين تفاوت همان درب عقبشان است. در حقيقت 141 همان مدل صندوقدار است كه شيشه عقب با درب صندوق يكي است. مي‌گويند همين درب، خيلي زود به صدا مي‌افتد. چه اين خودرو و چه خودروهاي ديگر، حتماً بايد بيمه شخص ثالث داشته باشند. اگر مدت زمان اتمامش گذشته بود، يك هزينه تمديد بيمه نيز افتاده‌ايد. اغلب 141ها فرمان هيدروليك دارند و اين براي پرايد يك نعمت است. اگر ABS هم داشت كه نور علي نور.


جیپ صحرا مدل 75 مشکی – 5 ميليون 500 هزار تومان


چانه‌زني كنيد 5 ميليون هم مي‌فروشد.  اما جيپ است ديگر. به درد كارهاي روزمره نمي‌خورد. مصرفش هم وحشتناك بالاست. كلاً خانوادگي نيست. ولي بي‌اندازه جوانان را به سمت خودش مي‌كشد. اغلب گيربكس‌هاي هندي رويشان نصب بود. قبل از خريد، اين نكات را چك كنيد: زاپاس بند، سلامت دنده كمكي و پولوس خلاص كن و لاستيك‌هاي آج‌دار.


روآ مدل 87 دودی متالیک – 6 ميليون و 700 هزار تومان


ايران‌خودرو اصرار دارد كه ROA با RD خيلي تفاوت دارد.    واقعيت اين است كه روآ بي‌اندازه تنبل و پرمصرف است. درست مثل همان آردي‌. اصحلاك قطعاتش هم كم نيست. با اين حال نظرتان را عوض نكنيد، اگر اهل مسافرت هستيد خيلي به كارتان مي‌آيد. حتماً قبل از خريد با يك تعميركار مطمئن مشورت كنيد. حتي شده هزينه كنيد تا يك چك‌آپ كامل از آن بگيرند باز هم ارزش دارد.


پژو 206  بژ متاليك مدل 82 – 9 ميليون و 500 هزار تومان


گزينه ايده‌آلي به نظر مي‌رسد. فقط در جريان هستيد كه قضيه مربوط به 10 سال پيش است؟ ويژگي ثابت همه 206ها هزينه‌هاي بالاي نگهداري‌اش است. اگر از نظر فني سالم باشد، تقريباً تا آخر عمر ديگر اذيت نمي‌كند. مخصوصاً كه اوايل دهه 80 اوج استفاده از قطعات فرانسوي روي اين خودرو بود. يك خرابي فيلتر هوا در 206 مي‌تواند منجر به خرابي كل موتور شود.


رنو PK مدل 81 زرشكي – 3 ميليون تومان


احتمالاً‌ ارزان‌ترين چيزي است كه با اين قيمت گيرتان مي‌آيد. پارس‌خودرو از همان روز اول كه PK و بعدها New PK را توليد مي‌كرد به شدت مورد انتقاد بود. موتور اين خودرو همان موتور پرايد است. در ظاهر بايد قدرت خوبي داشته باشد. البته كه همينطور است ولي درصد خرابي قطعاتش خيلي زياد است. اين را از دارندگان اين خودرو و تعميرگاه‌هاي مجاز بپرسيد.


23
خوشم آمد
نظرات بینندگان
|
علی
|
28 بهمن 1391 17:44:16
39
5
ماشین بهتر نداشتین
|
رسول
|
17 آبان 1392 11:24:39
5
3
مرسی
|
فرزین
|
27 اسفند 1392 10:34:47
1
1
بابا جان ولمون کنین-ما به نون شب محتاجیم چه برسه به ماشین- بابا نخرید
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
کلیه حقوق این اثر متعلق به سایت بازار خبر می باشد.
Copyright © 2011 Bazar Khabar. All rights reserved.
طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت